„MORE IS MORE” – Akademia vintage od ReservedReserved "More is More" - kolekcja w stylu vinatge Fot. Zuza Krajewska

„MORE IS MORE” – Akademia vintage od Reserved

Kampania Reserved – Limitowana kolekcja “More is More”

Inspiracje wizerunkiem ikon lat 70., estetyka campu i styl disco to główne motywy limitowanej kolekcji Reserved zatytułowanej „More is More”. Efekt? Zaskakujący! Z ciekawości przyjrzeliśmy się kampaniom tej polskiej sieciówki sprzed kilku lat i jesteśmy pod wrażeniem ogromnego postępu, który można zaobserwować w tak krótkim czasie. Tym razem Reserved przygotowało kilkanaście sztuk ubrań w tym kurtki, spódnice, sukienki i spodnie. Kapsułowa kolekcji marki, to jednak nie wszystko. Najlepsze są inspiracje, które zaprezentowano w kampanii promującej kolekcję „More is More”.

Całość ma charakter retro i nawiązuje do, dziś kultowej, estetyki lat 70. Nie przez przypadek. Dekada ta zapisała się w historii mody wielkimi literami. To wówczas zaczęto odchodzić od mody haute couture na rzecz pret-a-porter, czyli tej do noszenia na co dzień, którą lansował między innymi Yves Saint Laurent. W efekcie narodziła się moda streetowa, która opierała się na prostych fasonach, ale bogatych i kolorowych zdobieniach wzorowanych na estradowych strojach muzyków disco. Przewodnim motywem kolekcji Reserved są wzory: duże, przeskalowane romby, pasy i krata. To nimi ozdobione są sportowe, satynowe bomberki, plisowane spódnice o długości midi i kopertowe sukienki z podkreśloną talią. Te ostatnie nawiązują do stylu kreowanego w latach 70. przez Diane Von Furstenberg. Z kolei spodnie o luźnym, obszernym kroju typu palazzo do złudzenia przypominają te tworzone wówczas przez Emilio Pucci, a w których kochały się młode Jane Fonda i Sissy Spacek. Tak kobiece i wzorzyste fasony projektanci marki zestawiają np. z ciężką, skórzaną ramoneską z dżetami. Wśród projektów wyróżniają się fartuchowe sukienki w pasy z zabudowanym dekoltem i wzorzyste, kimonowe bluzki – absolutny przebój tamtej dekady.

Uwaga należy się również dodatkom, z jednej strony eleganckim, jak apaszki z kolorowymi retro motywami i duże okulary przeciwsłoneczne, z drugiej sportowym jak bejsbolowe czapki i nerki, które zestawiamy, dla kontrastu, z szykownymi elementami garderoby. Idealnym tłem dla tej retro kolekcji stała się warszawska Hala Mirowska, ikoniczne miejsce na PRL-owskiej mapie Warszawy. Modelki pozują na tle vintage’owych tapet albo spacerują po przestrzeniach imitujących socjalistyczny sklep co nadaje całości, zamierzony, kiczowaty charakter. Ta ironiczna, przerysowana estetyka została zaczerpnięta z campu – ważnego wówczas nurtu w sztuce i literaturze, który był odpowiedzią artystów na masową popkulturę. Nic zatem dziwnego, że jedną z modelek w kampanii autorstwa Zuzy Krajewskiej jest Zuzanna Bartoszek, artystka współczesna młodego pokolenia. To jemu, ale nie tylko, dedykowana jest kolekcja „More is More” od Reserved. My jesteśmy zakochani w takim spojrzeniu na lata 70. i cieszymy się, że tego typu miszmasz inspiracji z tamtej dekady możemy znaleźć nie tylko w kolekcji Gucci, ale również w asortymencie polskiej sieciówki.

Kampania Reserved – Kup ubrania z kolekcji “More is More”!

Polecane artykuły

4 Responses

  1. Piękne rzeczy i do tego bardzo przystępne ceny. Nie robiłam nigdy zakupów w Reserved, ale to się zmieni. Jestem zaskoczona i to bardzo na plus.

  2. Niesamowita kampania Reserved. Na poziomie zagranicznych marek. Brawo!

  3. „More is More”, to raczej nie jest hasło przewodnie moich stylizacji, ale Reserved ma na to na tyle ciekawy pomysł, że mogę się skusić.

  4. Te skarpety do szpilek tak mnie prześladują, że zaczynam się zastanawiać nad przeznaczeniem. Na pewno nie jest to przypadek. Te w Reserved w kwiaty też są super.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.